Prawo własności intelektualnej

Doradzam w bieżącej działalności przedsiębiorcom z branży kreatywnych, w szczególności agencjom reklamowym i PR oraz biurom architektonicznym.

Zapewniam pełną obsługę w zakresie ochrony własności intelektualnej, w tym znaków towarowych, marki, nazw handlowych, wzorów przemysłowych oraz w sporach dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji.

zagadnienia

Znaki towarowe

Badanie zdolności odróżniającej oznaczeń. Rejestracja znaków towarowych. Spory związane z procedurą rejestracji znaków towarowych oraz dotyczące praw ochronnych do znaków towarowych. Umowy licencyjne.

Nieuczciwa konkurencja

Zwalczanie działań nieuczciwej konkurencji, w tym biernego naśladownictwa (pasożytnictwo), wprowadzających w błąd oznaczeń, reklamy porównawcza i reklama wprowadzająca w błąd.

Architekci

Kompleksowa obsługa pracowni architektonicznych. Przygotowanie i negocjacje umów projektowych, design&build. Wsparcie w zakresie procedury zamówień publicznych. Przygotowywanie umów z podwykonawcami.

Agencje reklamowe i PR

Bieżąca obsługa działań agencji. Przygotowywanie i negocjacje umów z klientami. Ocena działań reklamowych pod względem ryzyk prawnych.

artykuły

Dom Meblowy „Emilia” w nowej lokalizacji

Dobre wieści dla warszawiaków i fanów dzieł architektonicznych doby modernizmu. Dom Meblowy “Emilia” trafi do nowej lokalizacji. Prace związane z przeniesieniem elementów dawnego pawilonu Domu Meblowego „Emilia” w okolice Pałacu Kultury i Nauki nabierają tempa, o czym donosi prasa: https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,emilie-zmienia-w-oranzeriebr-nie-bedzie-podrobka-budynku,248998.html. A piszemy o tym nie bez powodu. Pracownią architektoniczną odpowiedzialną za ten projekt jest nasz […]

Umowa o wykonanie projektu architektonicznego – plan umowy

Jak zabrać się do przygotowania umowy o prace architektoniczne? Najlepiej tak, jak przy każdej umowie –  czyli zacząć od planu. Plan jest skróconym zapisem tego, co powinno znaleźć się w naszym dokumencie. Stworzenie planu jest najczęściej pomijanym etapem w tworzeniu umowy. Moim zdaniem to duży błąd.  Plan pozwala bowiem odpowiedzieć na kluczowe pytania – jak […]

Marketing internetowy. Prawo autorskie – prezentacja

Prowadzę zajęcia na studiach podyplomowych “Marketing internetowy” na Politechnice Białostockiej. Poniżej prezentacja z pierwszych zajęć w tym roku – o prawie autorskim. Enjoy. marketing-internetowy-cz-i-prawo-autorskie

Wykorzystanie znaków towarowych w reklamie i promocji centrum handlowego

Poproszony o komentarz napisałem kilka słów, które ukazały się tutaj: http://eurobuildcee.com/?menu=48&page=komentarz&link=komentarze#page_top   Skąd pytanie i pomysł na temat? Otóż – jak wynika z praktyki i obserwacji – reklamy centrów handlowych często mają postać wizualizacji budynku z logami najemców (tak jakby np. Zara, Costa Coffee lub McDonald’s wynajęły już powierzchnię w danym centrum handlowym). Raczej wszyscy […]

Kolekcja publiczna m.st. Warszawy

Artykuł, ktory ukazał się w: “Publiczna kolekcja sztuki XXI wieku m.st. Warszawy”, Format P #6, Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana   Kolekcja publiczna m.st. Warszawy Zostałem poproszony o omówienie zagadnienia statusu dóbr kultury powstałych ze środków publicznych. Jak zostało mi przedstawione obecnie w praktyce nie funkcjonuje żaden rejestr, katalog dzieł stworzonych w ramach dotacji przyznanych […]

Broadcasting rules – Audiovisual media directive

Porządkuję moje wypowiedzi sprzed lat, tak żeby wszystko było dostępne w jednym miejscu. To artykuł z 2010, który ukazał się w American Investor. (Old piece of my writing. This one is from 2010)   Broadcasting rules – Audiovisual media directive offers answers, raises questions The issue is not new. The Audiovisual Media Services (AVMS) Directive […]